Nagytraktoros technológia és komfort

02. 09. 2020 , Agrotec Magyarország

A Magyarországi traktorpiac egyik legnagyobb darabszámban értékesített erőgépei a 90 – 120 LE teljesítménykategóriát felölelő gépkategóriából kerülnek ki. Az alacsony kabinmagasság, az optimális tengelytáv és a mellső kerekek nagy befordulási szöge (55 fok) különösen mozgékonnyá és sokoldalúan használhatóvá teszik ezeket a kompakt szántóföldi kategóriába sorolható erőgépeket.

A New Holland géppalettájának elmúlt években mutatott töretlen fejlődését vizsgálva bátran kijelenthetjük, hogy a T5 traktorcsalád hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt néhány esztendőben. Első lépésként a korábban csak a nagytestvér T6-os szériába beépített Electro Command váltómű került be a T5-be, manapság azonban immár dupla kuplungos Csoport-PowerShift, valamint fokozatmentes kivitelű is szerepel a kínálatban. Így valóban mindenki megtalálhatja a neki legmegfelelőbb technológiával és komfort fokozattal felvértezett T5 traktort.
 

A LEGFEJLETTEBB DUPLA KUPLUNGOS POWERSHIFT VÁLTÓ A T5 TRAKTOROKBAN IS  

 

A New Holland legújabb fejlesztésű csoport PowerShift váltójával szerelt T5 Dynamic Command erőgépének tervezésekor és megalkotásakor alapvető cél volt, hogy a rendelkezésre álló sebességcsoportok, a különféle nehezebb és könnyebb szántóföldi feladatok során vagy közúti szállítás esetében egyaránt a legideálisabb átfedést biztosítsák. A 3 sebességcsoporttal rendelkező, csoportonként 8 fokozattal bíró dupla kuplungos Dynamic Command sebességváltó hatékonyabb üzemanyag-felhasználást és továbbfejlesztett automata funkciókat is kínál. Automata váltófunkcióval az adott alkalmazásnak megfelelően a gépkezelő beállíthatja, hogy az automatika meddig engedje esni a motorfordulatot, mielőtt visszavált. Az automata szántóföldi és országúti üzemmód használatakor a rendszer fenntartja a beállított célsebességet és abba a fokozatba kapcsol, ahol a legideálisabb az üzemanyag-fogyasztás. A piacon kapható csoport PowerShift váltók etalonja a dupla kuplungos működtetésű Dynamic Command.

 

A FOKOZATMENTES VÁLTÓ IMMÁR NEM CSAK A „NAGYOK” KIVÁLTSÁGA

Az új T5 AC traktorok fejlesztésekor az állt a középpontban, hogy a felsőbb kategóriás New Holland erőgépekből jól ismert és igen közkedvelt Auto Command fokozatmentes erőátviteli egységet, a Magyarországban is közkedvelt T5 traktorokba is elérhetővé tegyék. A folyamatosan alkalmazkodó sebességváltó áttétel, mint ahogy a kategória legtöbb fokozatmentesen változtatható áttételű vagy más néven CVT sebességváltójánál egy hidrosztatikus hajtásegység és mechanikus áttételek kombinálásával valósítható meg.
Ezen sebességváltók működési elvében rejlő hatékonyságot az jellemzi, hogy milyen a sebességváltó mechanikus-hidrosztatikus hajtáságak aránya a haladási sebesség függvényében. Elmondható, hogy működés során a New Holland Auto Command sebességváltó a hatékonyság szempontjából kiemelkedően fontos 5-15 km/h sebességtartományban lényegesen kisebb mértékben használja a hidrosztatikus hajtás ágat, sőt 2 kitüntetett sebességnél tisztán mechanikus hajtásátvitelt biztosít, ahol a legnagyobb a váltómű hatékonysága.

A különbség a többi piacon kapható fokozatmentes váltóművekhez viszonyítva, hogy a működés közben a sebességváltó négy olyan üzemi munkaponttal rendelkezik, ahol a hidrosztatika hajtásaránya 0 és így a hajtásátvitel tisztán mechanikus. Ez azért fontos, mivel a sebességváltó hatásfoka ilyenkor a legnagyobb.

STAGE V. COMMONRAIL ERŐFORRÁS ÉS TÁGASABB KABIN
A vadonatúj Stage V kompatibilis 4,5 litere lökettérfogatú NEF motorok szolgáltatják azt a masszív teljesítményt, ami egy igazán erőteljes erőgéppé teszi a T5 AC-t és DC-t.
A Common Rail motorok nagyobb forgatónyomatékuknak, nyomaték rugalmasságuknak és precíz vezérlésüknek köszönhetően közvetlenebb módon reagálnak azokra a terhelés változásokra, amelyek jellemzően érik az erőgépeket szántóföldi vagy akár országúti alkalmazások során. A közös nyomócsöves technológia másik igen lényeges előnye az alacsony fajlagos üzemanyag fogyasztás, a hengerenkénti 4 szelep pedig garantálja az intenzív gázcserét. Az erőforrások már 1800-as percenkénti motorfordulaton elérik maximális teljesítményüket és utána azt stabilan tartják is. Ez ideális üzemeltetést jelent szántóföldi vagy országúti feladatokhoz egyaránt. Az új Stage V. erőforrások 40 %-kal kevesebb kormot bocsájtanak ki, mint az előd Tier4B motorok.

A New Holland T6-os traktorokról átemelt tágasabb rugózott kabin pedig az alsó-középkategóriában új etalont teremt komfortfokozat terén. 

 
SIDEWINDER II. KARTÁMASZ – A GÉPKEZELŐ A KÖZÉPPONTBAN
A díjnyertes SideWinder II jobb oldali könyöktámasz fejlesztési munkálataiba több, mint 300 végfelhasználót vontak be annak érdekében, hogy egy könnyen és kényelmesen használható kezelőszervet hozzanak létre. Az elmúlt évek során nagy kedvence lett a New Holland nagy- és középkategóriás traktorait használó partnereinek, immár azonban a T5 AC esetében is alapfelszereltségnek számít.
Az Integrált Vezérlő Panel gyors hozzáférést biztosít az olyan funkciókhoz, mint pl. a Terralock vonóerő vezérlő rendszer, az automata TLT és differenciálzár, az Auto Command menet üzemmódok, a hátsó három pont emelése-süllyesztése vagy éppen a mellső hídrugózás ki- és bekapcsolása.
A jobb oldali kartámaszon található a Command Grip vezérlő kar is, amivel akár egy ujjal irányt válthatunk, vezérelhetjük az elektro-hidraulikus kihelyezett szelepeket, a hátsó 3-pont függesztő szerkezet emelését és süllyesztését, az IntelliSteer kormányautomatika rendszert, táblavégi forduló rendszert, de akár aktiválhatjuk az Auto Command sebességváltó menetvezérlést is. Ugyanezen a karon állíthatunk be célsebességeket igény szerint, például beállíthatunk egy munkasebességet 2. célsebességként, valamint egy sorvégi forduló sebességet 1. célsebességként.
A vezérlő kar kialakításának egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi több művelet együttes végrehajtását. A nyomóerő arányos vezérlés azt jelenti, hogy a CommandGrip vezérlő kar mindig a legergonomikusabb helyzetben van a menetsebességtől függetlenül.
Az IntelliView IV érintőképernyős színes monitor könnyen hozzáférhető információkat szolgáltat a gépkezelő számára a munkavégzés hatékonyságára, a szerviz adatokra és a teljesítmény adatokra vonatkozóan. Továbbá olyan fontos jellemzők állíthatóak be segítségével például, mint a kihelyezett szelepek átfolyása és időzítése.
Hogy mindezen funkciók tényleg egy karnyújtásnyira legyenek a magasabb vagy alacsonyabb gépkezelőktől is egy a SideWinder II oldalán található gomb segítségével az egész kartámasz pozíciója elektronikusan fel- és leállítható.
 
RUGÓZOTT KABIN ÉS RUGÓZOTT ELSŐ HÍD
 
A végigdolgozott hosszú műszakok során a Comfort Ride kabinrugózás akár 25%-kal is képes csökkenteni a gépkezelőre ható vibrációt. Az eredmény pedig az, hogy kisebb mértékű kifáradást és kellemesebb munkakörnyezetet biztosít a hosszú munkanapokon egyaránt.
A Terraglide rugózott első híddal kiegészített kabinrugózás és a prémium minőségű légrugós vezetőülés együtt olyan egyedülálló komfortszintet biztosítanak, ami néhány évvel ezelőtt még csak a nagyobb teljesítményű erőgépekben volt elérhető.
 
Az első hídrugózás 80 mm-es úton csillapít (alaphelyzetből 50 mm-t fel, illetve 30 mm-t le) és a dupla hidraulikus akkumulátornak köszönhetően, a mérések szerint mintegy 16 %-kal csökkenti a gép szerkezetére ható intenzív erőhatásokat a fix hidas változathoz viszonyítva.
BLUEPOWER – EXKLUZÍV KIVITELEZÉS
Az egyedi fényezésű T5.140 modellek prémium minőségű vezetői élményt biztosítanak. Nem utolsó sorban pedig olyan exkluzív megjelenésű erőgépről van szó, amellyel biztosan kitűnünk majd a tömegből. Az ezer közül is felismerhető mélykék szín, az ezüst felnik és a krómszínű hűtőrácsok vonzzák a tekintetet. A puha bőrülés és a szintén bőrborítású kormánykerék, valamint az egyedi kialakítású szőnyeg is része azon kiegészítők hosszú sorának, amelyek különlegessé és egyedivé teszik a T5 AC és DC erőgépet.
IDEÁLIS VÁLASZTÁS A LEGTÖBB MEZŐGAZDASÁGI TEVÉKENYSÉGHEZ
A New Holland és az Agrotec Magyarország elsősorban olyan kisebb és közepes méretű gazdaságoknak ajánlja az új T5 Auto Command és Dynamic Command erőgépeket, ahol elsődleges kiválasztási szempontnak számítanak a legmagasabb igényt is kielégítő professzionális technológiai megoldások. Az ebben az erőgép kategóriában eddig nem megszokott komfortfokozat és gazdaságos üzemanyag fogyasztást várnak el a traktortól.
A T5 a lehető legideálisabb választás abban az esetben is, ha homlokrakodót szeretnének rászerelni vagy a gép rendszeresen üzemeltet TLT hajtást igénylő munkagépeket (pl. bálázó), illetve sokat kell közúti szállítást végezni vele.
Ezek az erőgépek egy gazdaságban az úgynevezett „mindenes” szerepét tölthetik be, ugyanis a szállítási feladatok mellett könnyebb szántóföldi vagy ültetvényes munkálatok ellátására ugyanúgy gazdaságosan használhatóak, mint a valamelyest nagyobb motor vagy hidraulika teljesítményt és vonóerőt igénylő talaj előkészítő munkák elvégzésére. Mindemelett – a kompakt méretéből is adódóan - kiváló választásnak bizonyulnak állattartó telepeken történő legkülönfélébb alkalmazás esetében is.
Az új T5 traktor tökéletesen egyesíti magában a kompakt szántóföldi traktorok összes előnyét, a legmagasabb szintű kényelmet, illetve azt a masszív motorteljesítményt nyújtja, amire egyre inkább növekvő igény mutatkozik ebben a gépkategóriában is.
T5 AC és DC erőgépek piacbevezető akciónk keretében készleteink és előrendeléseink erejéig igen kedvező árérték aránnyal érhetőek el.  Részletekért keresse gépértékesítő munkatársainkat!


 

Fotogalerie