New Holland Agriculture

eAgrotec.cz honlapján

Az alkatrészes, aki megkönnyíti a munkát Somogyországban és Zalában

Már 23 éve dolgozik a mezőgazdaságban az Agrotec Magyarország Kft. Somogy és Zala megyei alkatrész-értékesítő munkatársa, Göller László. A szakmát Nagykanizsán tanulta ki, ahol egy műszaki szakközépiskolában végzett gépészként.

 

Ezzel egyébként a munkáján kívül hobbiként is foglalkozik; ha az otthoni gépeket kell szerelnie, ügyes kézzel oldja meg az ehhez kapcsolódó feladatokat. A korábbi IKR-es évek után 2013-tól az Agrotec Magyarország Kft.-nél is megtalálta a számítását, főként Somogy megyében és Zala megye M7-es autópályától délre található részein termelő partnereket segíti.

Havonta átlagosan 6-7 ezer kilométert is megteszek a Fiat Ducato-val – kezdi az alkatrészes munkakör bemutatását László. – Többnyire Somogyországban, Barcstól egészen Siófokig látogatom a vevőket. Az egyik legfontosabb terület: Kaposvár és környéke, ahol a nagyobb viszonteladókat is ellátom alkatrészekkel.

A legnagyobb somogyi megrendelőink között pedig ott van a belga-magyar Claessens-család állattartással foglalkozó cégcsoportja is, amely Somogyszobon, Somogycsicsón és környékükön gazdálkodik.

A legjobban azt szeretem a munkámban, hogy az évtizedek alatt kialakult egy olyan szakmai partneri kör, akiktől nagyon sok pozitív visszajelzést kapok.

A gazdák nagy része évről évre magától keres meg a szezon előtt. Ez pedig remélem, hogy az elégedettségüket is jelzi.

A kapcsolat nagyon sok esetben már többről szól, mint az alkatrészek értékesítésével járó beszélgetések, szinte már baráti jellegűvé fejlődött.

Az évek során közösen felépítettem velük egy olyan rendszert, amiben már ők is tudják segíteni az én munkámat, így bármilyen kérésüket gyorsabban meg tudom oldani. Fontos, hogy a kollégákkal is jó a kapcsolat, ami hozzásegít ahhoz, hogy ennyi év után is nagyon szeretem ezt csinálni - meséli László mindennapos teendői legkedvesebb pillanatait.

A partnerek egy részének kevesebb, másoknak több segítségre van szüksége, igyekszem ezt minden esetben az adott helyzetnek megfelelően intézni. Mivel szerencsére évről évre újabb gazdálkodók is megkeresnek minket, ezért ez sosem válik unalmassá, hiszen az elején még egy kicsit irányítgatni kell őket, hogy a lehető legjobban el tudjam látni az igényeiket.

Fontos, hogy a partnereknek az ajánlatkészítéskor minden lehetőséget megmutassunk, hogy saját maguk választhassák ki, melyiket szeretnék. Mivel egyre újabb gépek érkeznek a piacra, sokszor a gazdáknak is tanulniuk kell, hogy épp milyen alkatrész pótlását vagy cseréjét kérjék a traktorjukba vagy kombájnjukba.

A precíziós vagy helyspecifikus gazdálkodás egyre inkább terjed a termelők körében, a gazdák egy része igyekszik haladni a korral, de sokuknak komoly kihívást jelent a modern gépek kezelése és javítása.

Szerencsére az Agrotec-es szakszervizes kollégák minden esetben segítenek a hiba beazonosításában és elhárításában egyaránt.

Fontos, hogy a partner pontosan leírja, hogy milyen géphez, mire van szüksége. Az igényeket én rögzítem és utána már nagyon gyorsan halad a munkafolyamat. Vevőim mezőgazdasági gépeiről az összes információt elektronikusan egy táblázatba gyűjtöttem össze, amit folyamatosan frissítek. Ez egy rendkívül hatékony módja az adatkezelésnek és így tudok a legjobban segíteni is.

A sok Agrotec-nél eltöltött év és ismétlődő partnerlátogatás miatt persze már olyan eset is van, hogy elég, ha megmondják nekem a rendszámot, és már abból is tudom az adott gép típusát.

Az utazáson kívül a legtöbb idő egyébként a nagy mennyiségű igény kezelésével telik, az ajánlatkészítés például nem egyszerű, mert bármilyen tételről is legyen szó, minden esetben körültekintően kell eljárni. Ám ez jó kihívás, mert nagyon fontos, hogy a feladatot pontosan és gyorsan hajtsam végre, és az adatok a partner számára áttekinthetően jelenjenek meg.

Az alkatrészek szempontjából a leginkább a szántóföldi gépek kiszolgálása a jellemző.

Mivel állattartó telepeket is ellátunk alkatrésszel, az ő mindennapi ritmusukhoz is alkalmazkodunk, hogy minél hamarabb megkaphassák a szükséges termékeket, legyen szó akár szabadnapról vagy hétvégéről.

Olyan, hogy átlagos nap, nem igazán létezik, a munka elég változatos.

Sok minden függ attól, hogy a partner gyors, vagy normál beszerzést igényelt, hogy mennyi helyszínre látogatok el, és természetesen az is meghatározó, hogy mikor érkezik meg az adott alkatrész. Ezt azért nagyjából lehet tudni, és miután Marcaliban felvettem a kiszállítandó termékeket, elindulok a partnerekhez. Mivel már elég sokszor bejártam a gazdákhoz vezető utakat, térkép nélkül is odatalálok minden vevőmhöz. Attól függően, hogy ki, mit kért, és abból mi, mikor érkezik meg a területi központba, igyekszem mindig hatékonyan beosztani az időmet is.

De ugye sok minden azon múlik, hogy mit kértek a partnerek, és abból mi érkezett meg a területi központba.

A mindennapi feladataim rendszerbe foglalása és azok lehető legjobbat történő megoldása teszi ki a munkám folyamatos kihívásait, amit a mai napig élvezek – mondja Göller László.

 

Cikkünk megjelent az Agro Napló 2020/04 szaklapban.

 

7. 4. 2020

RMI - Javítási és karbantartási információk Hasznos linkek Feliratkozás a hírlevélre Oldaltérkép